lauantai 9. tammikuuta 2016

Frostbite-pakkasta ilmassa.

..Blogimme kolmevuotispäivä meni jo 29.12.2015 ja olimme suunnitelleet siihen jotain mutta kiire ja sukuloinnit puskivat päälle ja mitään ei sitten tehtykään. Sitten tulikin jo tammikuu ja nyt Frostbiteen on enää 6 päivää eikä yksikään asu ole vielä valmiina.

Miten tässä pääsi taas käymään näin? Emme kai ole vielä hahmottaneet että Frostbite ja Yukicon vaihtoivat paikkaa :D

Viimeiset viikot ovatkin olleet aika työntäyteisiä ja rahaa on palanut. Minä olen päässyt puuhailemaan proppien parissa ja Mischiefzero on ommellut kuin viimeistä päivää. Tällähetkellä näyttää siltä että ainakin kaikki Kancolle-tytyt valmistuvat frostiin mennessä. (Kun sanon "kaikki" niin se tarkoittaa Kashimaa, Katoria ja Hoppouta)

Mischiefzeron Katori-cossiin on tehty jos jotakin. Meiltä löytyi peruukki valmiina Nobara-cossista, samoin kuin lasit. Neidit jakavatkin aika yllättävän yhdennäköisyyden. Minun piti vain maalata lasien nenäsanka punaiseksi ja Mischiefzero värjäsi peruukin tummemmaksi.

sinolin käryä.
Myöskin Katorin takki on lähes valmis. Siitä puuttuu enää hihat ja muutamien yksityiskohtien kiinnitys.



Kuvassa näkyy myöskin hame ja metreittäin itsetehtyä tummansinistä vinonauhaa. Ostimme Eurokankaasta jämäkkää valkoista kangasta jota myyjä kuvaili "heidän suosituimmaksi keittiötuolien verhoilukankaaksi." :D Hieman oli hymy herkässä kun käppäilimme ison kangasmäärän kanssa kassalle. Olen minäkin jotain tehnyt. Päällystin nappeja. Se on tosi ärsyttävää puuhaa.

Minä olen askarrellut Katoriin muunmuassa takin etukappaleen helmaan tulevaa  ankkuria. Pääsin kokeilemaan worblaa kunnolla nyt kun sain joululahjaksi kuumailmapuhaltimen. (kiitos anoppi) Muotoilin ensin ankkurin silkkisavesta koska se on kevyttä ja ei vedä takkia liikaa. Silkkisaven kuivuttua päällystin sen worblalla ja lopuksi gessosin. Vain kahdesta ensimmäisestä vaiheesta on kuvia.



Olen myöskin yrittänyt korjata Traconissa saamiani tuomarikritiikin kohteina olleita asioita proppihommissani.(mm se että metalliosat kaipasivat jotain tekstuuria) Olen ensinnäkin piirtänyt tarkat kuvat asioista joita alan tekemään, ettei minun tarvitse kokoajan tuijotella reffikuvia puhelimestani.



Tein olkalaukuista käytettävät eli ompelin ja liimasin niihin vuorikankaan, että sinne saa lompakot ja puhelimet hyvin sisälle. En nyt ehdi tehdä Kashiman kiikareita tai salkkua, mutta ne voi tehdä myöhemmin. Olen myöskin harjoitellut dry brushing-tekniikkaa kun olen askarrellut noita Kashiman ja Katorin olkalaukkuja. Olen todella ylpeä siitä miltä laukut näyttävät varsinkin kun vertaan niitä Amatsukazen harmaaseen varjostamattomaan rakettireppuun.

Olen myös panostanut kohokuvioihin.






Olin itsekin yllättynyt kun laukut näyttivät kivoilta. Nyt niistä puuttuu enää muutama yksityiskohta ja ne ovat valmiit!




Kashiman suhteen ollaan aika samassa tilanteessa kuin Katorin. Hame on ommeltuna ja ainoastaan takki uupuu. Tässä kirjoittaessani Mischiefzero itseasiassa odottaa että sovitan takkia aluskauluspaidan kanssa. Hameen parempi puoliskoni ompeli jo jonkin aikaa sitten ja hatun sain tehtyä yhdestä vanhasta koulussa tekemästäni hatusta yksityiskohtia poistamalla. Piilolinssitkin löytyivät omasta takaa koska olin ostanut harmaat linssit aikanaan Shikieikiä varten mutta ne eivät ehtineet ajoissa siihen cossiin. Peruukin stailasin eilen.



Nyt pitäisi vielä kiinnittää hattuun merkit ja sekin olisi valmis.

"keep clear of me I am training"
Tällähetkellä odottelen että Kashiman helma-ankkuri kuivuu että pääsen päällystämään senkin worblalla ja kuivatan myöskin laukkujen kansiin tulevia pömpeleitä. Ostin myös mattapintaista spraylakkaa jolla saan maalin pysymään niin että hankaus ei kuluta sitä.



Minun perjantaicossini Hoppoukin on jo todella lähellä valmista. Päädyin kokeilemaan sen viimeistelyä koska en saakaan sitä yukiin erään meidoiluasian takia. Hoppou on pieniä yksityiskohtia vaille valmis ja peruukkikin on stailattu edellisestä vielä eteenpäin. Minulla oli ylimääräisenä Photo finishissä käytetty irtoponnari, josta Mischiefzero otti weftejä ja ompeli niitä tuuheutta antamaan. Minä tein loppu hännästä oikein tuuhean ahogen joka ommeltiin myös kiinni peruukkiin. Lopuksi tupeerasin peruukin ja poltin sen muotoonsa lakkaamalla ja föönaamalla.



ennen..
Jälkeen.


Edelleenkin, jos en saa tätä asua valmiiksi Frostiin, nappaan perjantai-asuksi Umarun.

Kancollet ovat hyvällä mallilla, mutta sunnuntaicosseiksi suunnitellut lovelive-unipuvut ovat vielä aivan alkutekijöissään. Kaikki kankaat on hankittu ja Elin säärystimet ovat valmiit. Ostin juuri uudet vihreät piilolinssit Nozomiin ja myös kyseisen hepun hupparia on aloiteltu. Mutta kuten kuvauksesta kuuluu aika hajanaista on. Ainoa asia minkä minä olen oman Nozomini eteen tehnyt on rusettipompuloiden ompeleminen, ja sekin aika soveltavalla otteella.


Toivon kovasti että myös idoli-unipuvut ehtivät Frostiin. Mutta eipä kai tässä auta toivoa vaan pitää alkaa toimia. Näihin kuviin ja tunnelmiin

"Kyllä se tästä" t Mischiefzero
-Anakichi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti