tiistai 1. tammikuuta 2013

Eikun nyt päivität sitä blogia, ennen sitä et pääse nukkumaan

Kello on puoli kolme aamuyöllä. Voisihan sitä kuvitella, että tähän aikaan yöstä olisi muuta (järkevämpää) tekemistä, mutta minä se tässä kirjoittelen ensimmäistä blogitekstiäni jaettuun cosplayblogiin.

Hei vain. Minä olen Mrs. High and Mighty, tämän parin pidempi, vanhempi ja "laiskempi" (mielipidekysymys) puolisko. Olen Kuopiosta, kohta 19 vee, cossannut vuodesta -09 ja päläpäläpälä. Vastaan pitkälti molempien pukuilussa kaikesta siitä, mihin liittyy ompelukone. Ihan vain siksi, että olen siinä parempi.
Ehkä joskus kirjoitan paremman esittelytekstin, mutta nyt en ihan kellonajan takia pysty parempaan.

Anakichi on esitellyt ensimmäisissä teksteissään omia cossejaan ja paljastanut, mitä minulla on suunnitelmissa. Jospa sitten olisi minun vuoroni esitellä omia aikaansaannoksiani.
Aloitetaan Sapphire Shoresta, koska se on tavallaan kuitenkin se tämänhetkinen pääprojekti.

Suunnitelma. Kuva on Anakichin käsialaa, itse en osaa piirtää
Käytännössä kuljen aika pitkälle tuolla periaatteella, mutta muutaman muutoksen teen kuvaan nähden:
- hihat on suorat, ei mitään pussituksia,
- hameen kruunuihin (valko-kultaiset osat, ne on kruunuja minulle) ei ainakaan pitäisi tulla väliosia,
- silinteristä tulee jonkin verran pienempi ja
- ainakin suunnitelmissa olisi tehdä kengät saappaina, mutta katsotaan tuleeko siitä mitään.


Aloitetaan siitä, mikä on jo mukavasti valmiina, eli paidasta. Tein paidan sametista, johon ompelin etumukseen, hihoihin ja helmaan pitsiä. Hihoissa on siksak-kuvioiset samettinauhat, vyö on tehty samalla periaatteella (kuvassa se ei ole valmis, mutta näyttää valmiinakin aika pitkälle tuolta, joten en viitsi ottaa uutta). Kaulus on myös samettia, sekä neljä nappia molemmin puolin. Luultavasti joudun vielä lisäämään kauluksen sisälle softista, ei tahdo pelkän tukikankaan avulla pysyä pystyssä enkä jaksa olla sitä koko ajan nostelemassa. Kaulaliina on puuvillainen.

Peruukin saamiseksi Suomeen minulla oli aikalailla ongelmia. Ensimmäisestä sain ilmoituksen ettei sitä olekaan varastossa eikä sitä lupauksista huolimatta ole saatavilla lähiaikoina, toinen puolestaan hävisi heti postituksen jälkeen. Kolmas tuli perille joulukuun alussa, mutta valitettavasti...

Se on tummempi kuin myyjän kuva antoi olettaa.
Kyllä siinä vähän tuli itkupotkuraivottua, kun kaikesta sähläyksestä huolimatta se eBaysta aika pitkään etsitty peruukki olikin pienoinen pettymys. Totesin kuitenkin että saa luvan kelvata, vaikka kieltämättä ketutti kun kaapissa oli entisen cossin jäljiltä lähes samanvärinen peruukki. Nojaa. Pituutta peruukilla oli n. ~130 senttiä, koska ylijäämäkuidusta tulee häntä.
Leikkauksessa sattui sellainen mukava episodi, että olin merkannut leikattavan kohdan maalarinteipillä. En tehnyt sitä kuitenkaan tarpeeksi tiukasti, koska kun olin leikkaukseni tehnyt ja siirtämässä ylijäämäpätkiä säilöön, puolet putosi teippirullasta lattialle mukavaksi mytyksi.

Oho.
Ei siinä muu auttanut kuin alkaa selvittelemään. Sitä tulikin sitten tehtyä ehkä kolme varttia ennenkuin ragequittasin ja heitin n. 1/4 pudonneesta kuidusta roskiin. On sitä tavaraa ihan tarpeeksi että josko niistä yhden hännän saisi tehtyä.
Eihän se poisheittäminen mikään kamalan järkevä teko ollut, mutta siinä vaiheessa oli lähellä, etten olisi ragequitannut koko peruukkia.

Siinäs makaa, odotellen vaaleansinistä kaveriaan.
Peruukki itsessään näyttää tältä. Ei ole mikään tasaisuuden multihuipentuma, mutta kun edessä on vielä lyhennys + kiharrus, niin ei ole maan vakavin asia. Seuraavana edessä olisi kuitenkin raidoitus, kunhan löydän itselleni virkkuukoukun.
Korvat Anakichi esittelikin jo viime postauksessa, silinterinraakile makaa..jossain ja kenkiä/hanskoja en ole vielä aloittanut. Hameen olen purkanut jo kolme kertaa enkä ole koskenutkaan kankaaseen pariin viikkoon, mutta jospa sitä nyt lähiaikoina ottaisi senkin kauniiseen käteen ja alkaisi tehdä jotain.

Flippy on tietyllä tavalla paremmassa jamassa, mutta siitä ensi kerralla. Sitä odotellessa. Nyt unille.
Pahoittelen jos tekstiin on eksynyt aivopieruja, minua väsyttää.

~Mrs. High and Mighty

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti